duminică, noiembrie 23, 2008

STFU "glumeţilor"

Nu sunt un telespectator fidel al emisiunilor "Dansez pentru tine" şi "Happy Hour" (Dumnezeu să-mi dea sănătate), dar cum uneori se întâmplă să mă aflu în faţa televizorului la acele ore când încep respectivele circuri, mai bag şi eu un început de emisiune până să trec la chestiile bolnave pe care sunt obişnuit să le privesc.
Atât ăia de la "Dansez pentru tine" cât şi cei de la "Happy Hour" s-au gândit în mintea lor că ar fi amuzant să înceapă emisiunea cu glume despre cele întâmplate în cursul zilei, în ultima vreme, sau mă rog despre evenimentele din actualitate. Ceva în genul lui Jay Leno sau exact în genul lui Jay Leno. Însărcinaţii de serviciu sunt Ştefan Bănică Jr. şi Măruţă (n-am idee care îi este prenumele; fie Domnul lăudat).
Respectivii doi au o anumită vârstă, adică nu mai sunt nişte sugaci care acum descoperă cu ce i-a înzestrat tăticu' şi mămica, sau ca s-o dau pe stereotipuri: cu ce i-a înzestrat natura. Adică trebuia să-şi dea seama şi să conştientizeze că umorul nu este punctul lor forte, dar deloc. Să nu fiu înţeles greşit, poate nevestele lor se crăcesc în draci la glumele lor private, dar pe sticlă la un text prefabricat sunt varză, ceea ce înseamnă dezastru pentru necunoscători.
Eu prind emisiunea lui Jay Leno destul de des, iar acolo e cu totul şi cu totul altă mâncare de peşte. Omul e comic de profesie din tinereţe şi acolo pot să pun că mă distrez, iar textele lui sunt la fel, rezultatul muncii altor oameni. Ceea ce mă duce la concluzia că scenariştii din ProTv care lucrează la cele două emisiuni sunt la fel de proşti la scris precum sunt Bănică şi Măruţă la interpretat.
Dacă ştii că te descurci la "Bubulina, gospodina" şi "Geta mi-ai stricat chiuveta" sau a arăta tâmp ca Măruţă, ar fi trebuit să te opreşti la ce ştii să refuzi frumos ceva care omoară telespectatorii. Cred, şi se şi vede că nu ai exersat ore întregi în faţa oglinzii, aşa cum au făcut-o toţi comicii de profesie. Prin urmare nu îţi poate ieşi.
Poate veţi spune că ei nu sunt comici de profesie. Nu. Nu sunt, dar atunci să nu se bage. Asta-i fain în România - toată lumea crede că se pricepe la toate şi ce e şi mai super e că se şi bagă, iar rezultatul e de duzină, slab, irelevant şi dezolant. Noroc că totul în jur străluceşte.
Nu ştiu alţii cum sunt dar când performează Bănică şi Măruţă la umor, am o privire şi o mimică (bănuiesc pentru că simt) de parcă cineva încearcă să-mi explice circulaţia energetică a undelor magnetice ale Planetei în interiorul Triunghiului Bermudelor. Mă scarpin în ceafă, mijesc ochii clipind, strâng buzele şi îmi zic "poate în emisiunea viitoare va fi bine".
Dar nu e niciodată, iar eu mă simt trist.
Asta până ce vine extraterestrul de pe CD şi mai sfâşie, însângerând câţiva oameni. Zâmbesc din nou...

Update - cei care ajung pe acest post cauta "Ce inseamnă STFU". Deci STFU = SHUT THE FUCK UP.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu