joi, ianuarie 29, 2009

Eurovision şi ţara fotbalului lu' peşte prăjit

Mă uitai şi eu în premieră la selecţia asta naţională pentru Eurovision 2009, mai exact la prima semifinală.
Am privit şi tot privit şi pe lângă faptul că toate piesele mi s-au părut de rahat (nici nu se putea altfel) am fost complet siderat de chestia cu fotbalul. Cei ce au văzut ştiu despre ce vorbesc. Cei de la TVR au făcut o dudă extrem de cretinoidă - pe cuvânt că nici nu ştiu să explic sau să descriu ce-a fost. Un fel de asociere a Eurovisionului cu fotbalul românesc, deci performarea pieselor era în pauzele dintre cântece şi nu numai însoţită de tot felul de comentarii cu substrat fotbalistic, cu inserţii ale unor vorbe ale unor fotbalişti, cu steaguri vânturate în stil fotbalistic, cu Andi Villara şi a lui voce extrem de fotbalistică, cu spectatori cu atitudine fotbalistică, cu comentarii despre Eurovision pline de aluzii fotbalistice de ex: "În istoria participării naţionalei la Eurovision....", "Au înscris până acum de-a lungul timpului în competiţia Eurovisionului...etc. Deci numai texte imbecile, stereotipii verbale ale extrem de limitiaţilor comentatori de fotbal de la TV.
Acum eu ca un jeg neinstruit desigur, aş vrea să întreb care a fost logica, raţiunea, motivul pentru care s-a ales această temă fotbalistică pentru a fi lipită, ataşată pe competiţia muzicală a Eurovisionului teverist?
Eu am o singură explicaţie - s-au gândit că sportul ăsta de r...t are audienţă şi e popular şi ca urmare au invitat un comentator, au băgat steaguri, au băgat texte analfabete de comentatori, i-ai pozat pe dădătorii din gură ai pieselor în tricouri galbene şi le-au plasat o minge, pe sistemul hăhăhă că dacă e pe bază de fotbal o să se uite tot poporul.
Altă explicaţie nu am.
Mi s-a părut penibil şi de o jenă cumplită (mai ales când performa ochelaristul ăla de îi curgea scuipat din gură) şi am perceput faza cu fotbalul inserat în competiţia muzicală propriu-zisă şi mintea a făcut asocierea instanteneu cu un parazit care stă agăţat disperat şi suge resursele unui organism şi aşa extrem de bolnav.
Decorul părea elegant, puteau să lase fotbalul maimuţelor de pe stadioane care se taie între ele, şi să facă o umplutură de ex. bazată pe umor fin, decent cu un bărbat elegant şi o femeie frumoasă ca prezentatori. Să mulţumim şi pe femei şi pe bărbaţi. Putea ieşi ceva foarte stilat.
În schimb au prezentat trei idoţi, parcă luaţi de pe stradă care tot o rumegau cu fotbalul lor de rahat, gălăgie şi scandări iar pe Alina Sorescu, care ar fi fost singura care putea să scoată ceva din toată mizeria, au îmbrăcat-o într-un cort galben şi larg ce am înţeles că se vroia a fi un costum de arbitru.

Concluzie - penibil
În fine, dar în cap îmi sună vocea copilului dintr-un videoclip - "Care-i faza?"






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu