duminică, ianuarie 11, 2009

Acest Hruşcă iernos

Şi nu e chiar corect.
Corect ar fi: acest Hruşcă crăciunos - pentru că domnul Ştefan Hruşcă, colindătorul suprem al naţiei, după ce se freacă un an întreg prin Canada, descinde în fiecare iarnă, în apropierea lunii decembrie în România, pentru deja celebra serie de concerte colindăceşti de se îndulceşte inima românului - sau ce s-o fi întâmplând acolo pentru că eu nu îmi dau seama, eu având alte preocupări --> mizerabile.
Nu sunt sigur ce se întâmplă la acele concerte, în sensul dacă se plăteşte bilet (la cele susţinute în aer liber, că la ălea în sală se...), dar ştiu că omul aduce grămezi de cd-uri cu colinde de le pune în vânzare în perimetrul respectiv. Şi românii cumpără, cuprinşi de înnobilarea sufletească care-i cuprinde de sărbători.



Nu critic, nu condamn - pe oameni - că nu am de ce şi aş fi şi măgar.
Doar că, să faci bani grămadă apelând la simţirea românească, în perioadă Crăciunului, în care fiecare vrea să-şi mai cureţe sufletul, în condiţiile în care nu se aude nimic de tine şi nu dai un an întreg în ţară - mi se pare cam a nesimţire. Adică vine omul cu două zile înainte de decembrie în ţară, lălăie colinde până cu două zile înainte de ianuarie, vinde zeci de kilograme de cd-uri şi mii de bilete, ia profitul şi o taie din ţară, de nu-l mai vezi până anul viitor în decembrie, când e timpul de o nouă rundă de profit.
E doar business pentru Hruşcă şi înşelăciune sentimentală pentru oameni.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu