miercuri, iulie 16, 2008

Mă duc la mare - hahaha

Tot am auzit zilele trecute tot felul de ştiri despre valul de turişti de pe litoral şi de aglomeraţia de pe la malul mării. Sincer mi se cam rupe. Eu nu am fost la mare decât o dată, în 1986, când aveam 9 ani şi nu mi-a plăcut deloc. Am fost la Neptun, în comunism, şi nu serveam plajă şi apă. Mai mult mă plimbam prin staţiune şi mă duceam să joc ping-pong sau fotbal cu alţi puştani. O zi am stat pe plajă dar nu să ma prăjesc special, şi totuşi m-am ales cu o arsură pe spate de imi petreceam nopţile sub duşul rece. Atunci am decis că în viaţa vieţilor mele nu voi mai servi mare pe timp de vară.
Imi plac plajele - dar doar să mă plimb, în special când sunt doar câtiva oameni pe ele, eventual nimeni si să fac poze la apusuri şi răsărituri sau să mă mozolesc cu femeia :D
În rest, nu multumesc.
Plus că în comunism, era mai fain. Adică ştiai ce să te aştepţi. Îi aud pe toţi că se plâng ce mizerie e peste tot: peturi, gunoaie, rahaţi şi chistoace pe nisip şi tot felul de alte chestii suspecte. Nici nu mă îndoiesc.
În comunism, ehe - era curat frate, că doar litoralul era o faţă a ţării care se servea turistului străin, că era plin de est-europeni şi scandinavici, etc - şi totul trebuia să fie bec şi lună, să aibă propaganda comunistă cu ce se lăuda. Plus că dacă aveai manifestări suspecte sau comportament nepotrivit, imediat se înfiinţau nişte băieţi de la Secu' pe lângă sufletul tău şi o cam puneai. În magazinele de la mare am văzut atunci mărfuri pe care mintea mea nici nu concepea că pot exista şi care nu le găseai în oraşul tău, oriune ar fi fost ăla.
Acum în democraţie - pula (e asta e!)- nici o regulă pentru nimeni. Autorităţiile s-au delăsat, comercianţii suspecţi îţi sevesc îngheţeată făcută în găleată printre picioare murdare, iar în principiu poţi arunca ce vrei oriunde, că toţi fac la fel şi la urma urmei ce te fute pe tine grija că mai vine şi altul după tine. Unde mai pui că a luat naştere acest curent manelisto-pitzipongic, în care se încadrează multe (foarte multe) jeguri needucate şi analfabete care se duc la mare de fitză să îi vadă lumea cu noile accesorii. Sunt îmbrăcaţi la Dolce&Gabana şi Versace, dar se comportă ca nişte dobitoci infecţi, răspânditori de gunoaie. Nu spun că toţi sunt aşa, şi mai sunt şi oameni normali, care chiar au muncit pentru banii cu care îşi plătesc săptămâna de mare.
O altă chestie e că toată lumea s-a înghesuit să investească la Mamaia în tot felul de luxuri, iar alte staţiuni au rămas la un stadiu mai înapoiat, şi cum fitzele şi statutul trebuie etalat neapărat (valoare determinantă în România zilelor noastre), toţi jmecherii şi aspiranţii la acest statut se înfiinţează la Mamaia, unde totul este ultra-scump şi fitzos.
Oamenii cărora li se rupe în cur de aceste lucruri, merg în staţiunile celelate, mai ieftine şi precis sunt mai fericiţi şi se distrează de zeci de ori mai bine. Şi asta pentru că sunt mult mai puţini decât jmecherii. Pentru că jmecherul nu vine la mare pentru soare şi apă, ci pentru a fi văzut în Mamaia, cum se urcă în limuzina sa, cum linge la siliconata proastă şi analfabetă şi să-i orbească pe ceilaţi manelişti mai ciumpalci decât el cu lănţăul de 1 kg de aur de la gât.



Când am văzut poza asta de la Mamaia, pe cuvânt că mi s-a oprit creierul.
Păi dacă nu vedeam bucata aia de apă aş fi zis că e un cadru de pe un stadion sau vreo manifestaţie organiazată de toate sindicatele din ţară.
Cât de prost trebuie să fii să mergi acolo? Serios? Acum să zicem că ai ajuns la Mamaia, neştiind ce te aşteaptă. Când vezi că treaba se împute în aşa hal, îţi iei pătura dracului în spinare şi o tai de acolo ASAP spre nisipuri decente. Că se găsesc.
Din păcate însă nu te va vedea nimeni şi nu vei fi în mijlocul fitzei maxime.
Uite turma cum suferă. Ce dobitoci! Eu nu pot concepe să stau pe plajă şi să n-am vreo cinci metri liberi în jurul meu. Să respir şi eu în paştele mă-sii.
Uite la dobitoci cu îşi simt transpiraţiile unul altuia şi cum se holbează în găoazele tuturor celuliticelor. Sunt aproape obligaţi să stea cu capul între cracii nevestei vecinului dă pătură. Foarte tare. Cum dracu numeşti asta tu distracţie şi super ok ? - vorba unei pitzi intervievate de o fătucă de la ştiri.
Ideea e că s-a stabilit că de de fitze să mergi la Mamaia şi rezultatul de vede în poză. Şi sunt şi oameni ai zice normali, dar care sunt luaţi de curent şi merg pe trend şi sunt conştienţi de acest lucru. Sunt foarte sigur că acei oameni pot să suporte şi o mai mare înghesuială decât cea din imagine - dublă sau triplă. Da, da pot zice că au fost la Mamaia frate...şi nu la Saturn unde merg doar jegurile societăţii şi e ieftineală.

Aşa că din partea mea puteţi să vă luaţi marea voastră de rahat, tulbure şi idioată şi s-o beţi pe toată, să ajungeţi acasă, s-o vărsaţi în cadă şi să vă îmbăiaţi din nou în ea până anul viitor, când veţi merge din nou acolo şi îmi veţi da mie motiv să râd de voi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu