sâmbătă, mai 31, 2008

Alegeri locale 2008

Mâine au loc alegerile locale.

Dar oricum toată lumea ştie asta din moment ce probabil s-au lovit pe stradă de fătucele care împărţeau pliante cu moacele candidaţilor la primărie, consilii judeţene etc. Dacă cineva n-a dat de fătuce atunci naşpha pentru el, pentru că majoritatea arătau foarte bine :D. Cel puţin în Oradea.

Oricum precis că ochii v-au căzut pe afişele imense atârnate peste tot, chiar şi pe blocuri. Bine măcar că unii oamenii au beneficiat de umbră pe bani, pentru că am înţeles că plăteşti dacă îi acoperi omului fereastra.
În sfârşit. Ideea este că ori de câte ori sunt alegeri, mă apucă o lene cumplită. Pe bune. Nu mint. Nu-i voi înţelege niciodată pe ăia de apar de obicei la ştiri cum că s-au prezentat la vot chiar la prima oră, imediat după ce s-au deschis secţiile de votare. Ăia de sunt daţi exemplu de civism şi care se îmbracă cu cele mai frumoase haine pe care le au şi toată fiinţa lor vibrează de importanţa covârşitoare a zilei. ...stai să-mi şterg lacrima din colţul ochiului...că m-am impresionat.
De obicei mă duc să votez pe la ora 19.45 şi întodeauna îmbrăcat cum sunt, iar la cinci minute după am ieşit de la vot am probleme în a-mi aminti cu cine am votat. Cu un român în orice caz.

Eu, aproape întotdeauna sunt chitit pe ideea să nu mă duc la vot, dar o fac dintr-un singur motiv, mai ales la alegerile locale.
Ideea este simplă - Pe aici mai trăiesc şi unguri, şi ăştia-s super conştincioşi, iar în principiu toţi votează cu candidaţii UDMR. Românii sunt divizaţi pe PSD, PNL, PLD, ş.a.m.d. Ca urmare mai întotdeauna un candidat UDMR a intrat în turul doi cu unul din partea unui partid românesc. Acum dacă stai să analizezi nici nu are avea rost să te duci la primul tur. Al doilea pare mai important şi anume ca să scapi de ungur. Cam de asta mă duc eu la vot şi nu că aştept nu ştiu ce minuni să se întâmple prin oraş, pentru că nu mai pun botul de mult la nici o promisiune d-asta electorală sau la proiectele fantasmagorice pe care le flutură politrucii.

Dar nu am chef să vină ca primar în oraşul în care locuiesc vreun ungur şi jegul lor de partid cvasi-extremist şi să facă ce-i taie capul, pentru că a-i fi uimit de ce le poate coace mintea ăstora. Oricum în al doilea tur, întotdeauna ungurul a luat plasă, pentru că român fiind trebuie să fi tâmpit rău de tot să ştampilezi un Udmr-ist.

Din acest motiv mă duc la vot. Şi numai din acest motiv.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu